mandag 16. mai 2011

Alene med Jesus

Her er en av mine favirittsanger:


Alene med Jesus hvor herlig det er,
Jeg har kun med Ham å bestille.
Ei trengsel, forfølgelse, farer og sverd,
Fra kjærligheten Hans kan meg skille.

Alene med Jesus om enn det er svært
For kjøttet når alle meg svikter.
Å kjenne Hans trofasthet får jeg da lært,
Den holder om satan meg sikter.

Alene med Jesus i stillhet og bønn,
Alene med Ham midt i striden,
Alene med Jesus i hvilen så skjønn.
Alene med Ham hele tiden.

Alene med Jesus, min hånd har Han tatt,
Så trygt kan jeg gå på Guds veier.
Med Ham i det himmelske Gud har meg satt.
Hans godhet i nåde jeg eier.

Alene med Jesus og prisende Ham
Som kjærlighet mot meg beviser.
Min elskede Jesus, som bar all min skam,
Med ord og med toner jeg priser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar